دنیای اقتصاد : مصوبه مجلس درخصوص اصلاح ماده قانونی مربوط به دریافت مالیات از خانه‌های خالی که حدود دو هفته قبل از سوی نمایندگان به تصویب رسید، پس از بررسی شورای نگهبان به مجلس بازگردانده شد.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، حدود دو هفته پس از تصویب طرح مالیاتی نمایندگان مجلس درخصوص اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، شورای نگهبان به دلیل وجود چند ابهام در متن این مصوبه از ارجاع آن به مجلس برای رفع این ابهامات به منظور بررسی مجدد مصوبه نمایندگان برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی از سکنه خبر داد. عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای‌نگهبان روز پنج‌شنبه ۲۳ مرداد ماه، در حساب توییتری خود متنی را منتشر کرد که با اشاره به وجود چند ابهام در طرح مصوب نمایندگان مجلس از ارجاع این مصوبه به مجلس به منظور رفع ابهامات خبر داد.

سایت رسمی اطلاع‌رسانی شورای نگهبان نیز روز پنج‌شنبه با انتشار متنی که سخنگوی شورای نگهبان در حساب توییتری خود منتشر کرده بود، به‌طور رسمی بازگشت این مصوبه به مجلس را اعلام کرد. حدود دو هفته قبل بعد از چند هفته بحث و بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس، طرحی در صحن مجلس مصوب شد که به موجب آن ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم که در جریان اصلاح این قانون در سال ۹۴ مصوب شده بود، اصلاح شد. این طرح به منظور مقابله مالیاتی با مالکان واحدهای مسکونی خالی از سکنه و محتکران مسکن در مجلس به نفع تقاضای مصرفی بازار مسکن تهیه و تصویب شد.

هر چند این طرح مالیاتی یک حاشیه اولیه نیز داشت و پس از آنکه چندی پیش از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد، یکبار دیگر از سوی کمیسیون اقتصادی به منظور اعمال برخی اصلاحات پس گرفته شد. اما سرانجام دو هفته قبل این طرح نمایندگان در صحن مجلس مورد بررسی قرار گرفت، مصوب شد و برای تایید نهایی به منظور قرار گرفتن در پروسه اجرا به شورای نگهبان ارسال شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *