برای خرید آپارتمان در مناطق شمالی تهران، مناظق پاسداران و سعادت آباد دو گزینه مطرح در شمال شرق و شمال غرب هستند که هر دو منطقه را می‌توان از محله‌های گران و لوکس دانست.

این دو منطقه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با هم دارند که می‌تواند تصمیم‌گیری‌ ما را در خرید آپارتمان در این مناطق تغییر دهند.

موقعیت جغرافیایی :

اولین موردی که باید در خرید آپارتمان در سعادت آباد یا خرید آپارتمان در پاسداران به آن توجه کرد، موقعیت جغرافیایی این دو منطقه است.

محله پاسداران در شمال شرق تهران واقع شده است. این منطقه از شرق به بزرگراه صیاد شیرازی، از شمال به بزرگراه صدر، از جنوب به اتوبان همت و از غرب به خیابان پاسداران محدود می‌‌شود.

سعادت آباد هم محله‌ای در شمال غرب تهران است که از شمال به کوی فراز و بزرگراه یادگار، از شرق به بزرگراه چمران، از جنوب به خیابان سرو و از شرق به بلوار پیام منتهی می‌شود.

به گزارش ویرلن ؛ با سکونت در پاسداران به مراکز تفریحی چون دربند و جمشیدیه نزدیک خواهید بود در حالیکه سکونت در سعادت آباد شما را به درکه و فرحزاد نزدیک خواهد کرد.

تردد محلی

تردد محلی یکی از مواردی است که یک خریدار باید به آن توجه داشته باشد. این تردد محلی سبب تعیین سطح آرامش، شلوغی محله و پیچیدگی مدیریت زمان می‌شود. البته این تردد محلی می‌تواند در پیدا کردن محل پارک خودرو نیز تأثیر بگذارد.

هر دو محله از نظر تردد خودرویی، ترافیک بالایی دارند. هرچند حضور سازمان‌ها و شرکت‌ها در هر دو محله سبب ترافیک در روز می‌شود اما وجود مراکز خرید، رستوران‌ها، فست‌فود‌ها، مراکز تفریحی هم ترافیک عبور و مرور در شب‌ها را به وجود آورده است. بافت قدیمی خیابان‌ها و کوچه‌های پاسداران مزید بر علت است.

بافت شهری :

سعادت آباد در قیاس با پاسداران بافت شهری مدرن‌تری دارد. خیابان‌های اصلی  و فرعی موجود در این محله از استانداردهای جدیدتر شهری تبعیت می‌کنند و فضای مناسبی برای تردد و رفت آمد هستند. ساختمان‌های قدیمی بسیار کمتر در این محله به چشم می‌خورند و بیشتر ساختمان‌ها و برج‌ها از قدمت کمتر از ۲۰ سال برخوردارند.

اما محله پاسداران از بافت قدیمی‌تری برخوردار است. برای خرید آپارتمان در پاسداران توجه داشته باشید که این محله هر چند از بافت قدیمی و جدید تشکیل شده اما آپارتمان‌های قدیمی با بافت بالای ۲۰ سال در این منطقه وجود دارند. این واحدهای ساختمانی با استفاده از بازسازی در نگاه اول می‌تواند مشتری را فریب داده و قدمت واقعی را نمایش ندهند.

دسترسی به امکانات :

دسترسی راحت و ساده به امکانات یکی از معیارهای مهم در تهیه ملک برای سکونت است. دسترسی به برخی از امکانات در محله‌ها به صورت مدرن و تجمیعی است که شما باید برای تهیه موارد مورد نیاز خود حتما به مراکز خرید و هایپرمارکت‌ها مراجعه کنید. دسترسی به امکانات در بیشتر بخش‌های سعادت آباد اینطور است اما نقاط کم‌تری از پاسداران به این شکل امکانات خود را تهیه می‌کنند.

در پاسداران شیوه سنتی و قدیمی دسترسی به امکانات یعنی دسترسی سریع به نیازهای خانواده برقرار است و بیشتر مناطق این محلات برای تأمین نیازهای ضروروی و حتی بانکی خود در سریع‌ترین زمان و بدون نیاز به استفاده از خودرو و دیگر وسایل نقلیه انجام می‌شود.

هزینه‌ها :

هزینه‌های هر فرد و خانواده در دو منطقه سعادت‌آباد و پاسداران بسیار شبیه به هم است. از هزینه خرید آپارتمان و خرج‌های ماهیانه گرفته تا هزینه تردد و هزینه تفریح.

جمع بندی

اگر زندگی مدرن‌تر با معیارهای به‌روزتر را برای خود در نظر ندارید سعادت‌آباد برای زندگی وخرید آپارتمان می‌تواند محل مناسب‌تری باشد. در مقابل نزدیک بودن به بافت شهری قدیمی و معیارهای زندگی سنتی در محله پاسداران بیشتر دیده می‌شود.

از سویی باید در نظر داشته باشید که بیشتر رفت و آمدهای شما به‌خصوص محل کارتان در شرق تهران است یا غرب. مطمئنا اگر شما بیشتر در شهر تهران تردد دارید پاسداران در شمال شرق تهران و اگر بیشتر در غرب تهران رفت و آمد می‌کنید سعادت آباد در شمال غرب تهران گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

اگر بیشتر رفت و آمد شما در محدوده‌ی شمال، مرکز یا جنوب تهران است باید به دیگر معیارها توجه کنید و آپارتمان خود را خریداری کنید.

منبع:سایت اقتصاد نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *